اتوماسیون هوشمند آبیاری

تعداد بازدید : 1141
نویسنده خبر :
منبع :
آخرین بروزرسانی : 1401/8/29

Print

PDF

0
    
13 1401 شهریور

 

سیستم آبیاری هوشمند چیست؟

 

این دستگاه به منظور انجام آبیاری هوشمند 16 گونه متفاوت گیاه طراحی شده است. برای هر گونه از گیاهان، می توان پارامتر هایی همچون نام، ساعات دقیق روشن و خاموش شدن آبیاری، حالت اتوماتیک و یا دستی و.. را تنظیم نمود. بعلاوه مشخصات خود دستگاه را نیز می توان به دلخواه تغییر داد.

جهت استفاده در شبکه، دستگاه مجهز به پورت RS485 می باشد و همچنین اطلاعات دستگاه از طریق wifi با اپلیکیشن قابل مشاهده و تغییر است.

هنگامی که برنامه آبیاری دلخواهتان را تنظیم کردید، همه چیز طبق برنامه پیش میرود. سر ساعت تنظیم شده و به مدت تعیین شده گیاهان آبیاری میشوند. آبیاری منظم و به موقع باعث شادابی و بازدهی بیشتر درختان میشود. زیرا تنش آبی ناشی از آبیاری های غیر منظم (به انگلیسی water stress) نیز از روی گیاهان برداشته میشود.


مزایای استفاده از سیستم آبیاری هوشمند:

 

آبیاری بر اساس نیاز گیاه و به دنبال آن صرفه جویی در هزینه‌ها با کاهش هدر رفت آب
کاهش روان‌آب و ایجاد فرسایش در خاک منطقه
اشغال فضای کمتر با استفاده از نصب تجهیزات در زیر زمین
امکان کنترل زمان آبیاری، مدت زمان آبیاری و میزان آبیاری با توجه به شرایط محیطی
عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل با کمک کنترل از راه دور در سیستم آبیاری هوشمند

 

مصرف کمتر = هزینه کمتر + مسئولیت زیست محیطی

بدون شک آبیاری هوشمند در مقایسه با سایر سیستم‌های آبیاری عملکردی عالی در صرفه جویی مصرف آب دارد. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که سیستم های آبیاری هوشمند بین 20 تا 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند. در چنین شرایطی می‌توان اذعان داشت که آبیاری هوشمند علاوه بر اینکه یک راهکار هوشمندانه با کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود، یک رویکرد مسئولانه در برابر محیط‌ زیست است. چنین سیستمی در بخش کشاورزی که بیشترین هدر رفت آب در آن صورت می‌گیرد نه تنها لازم بلکه ضروری است.

 

 

کاتالوگ آبیاری هوشمند اوشن تک:

 

 



نظراتـــــــــ